Levensstroom

Home | Contacteer mij |
linker hoek afgerond SEO rechter afgeronde hoek container

Levensstroom, praktijk voor therapie, Mindfulness en massage

mindfulness oefeningen

Mindfulness oefeningen

Tips en handvaten om doorheen de dag het nu moment te beleven

“Adem in en God benadert je.
Houd je inademing vast en God blijft bij je.
Adem uit en je nadert God.
Houd je uitademing vast en geef je over aan God.”

Krishnamacharya


Mindfulness oefeningen voor elk moment van de dag

Deze mindfulness oefeningen brengen meer plezier in je leven en helpen verwachtingen en (zelf)kritiek los te laten. Ze zijn op vrijwel ieder moment te doen en je hebt er weinig materiaal voor nodig. Hou alleen je adem bij je...

Ademhalingsoefening met video

Deze visuele ademhalingsoefening leert je om 6 keer per minuut adem te halen. Door iedere dag 3 keer gedurende 5 minuten te oefenen ga je je na enkele weken rustiger voelen, beter slapen en krijg je meer energie. Adem in als het balletje naar boven gaat en adem uit als het balletje weer naar beneden gaat.

De Glimlach met Zachte Ogen

De mindfulness oefening 'De glimlach met zachte ogen' leert je innerlijke rust ervaren door het effect van de glimlach op je lichaam. Je voelt direct het verschil tussen een glimlach en een strak gezicht aan de spanning in je lichaam. Doe deze oefening op een ontspannen manier, geniet ervan.

  • volg je in- en uitademing terwijl je een glimlach om je mond tovert;
  • maak je ogen zacht en vriendelijk;
  • Wanneer je een aantal malen je adem hebt gevolgd, maak dan je mond strak en voel welke spieren in je lichaam mee verstrakken;
  • neem waar wat dit met adem doet;
  • glimlach vervolgens weer en volg je ademhaling opnieuw;
  • neem waar wat dit in je lichaam voor effect heeft.

 

 

Een eenvoudige mindfulnessoefening

Neem twee minuten van je werkdag om je te laten inspireren door dit filmpje over vier korte makkelijk toepasbare mindfulness-oefeningen. Stop en land door een mindvolle minuut te ademen, door met een frisse blik een object in je omgeving te onderzoeken, door de tien tellen-oefening te doen of door mindvolle cues te gebruiken doorheen je werkdag.

 

 

Voorpagina | Overzicht | Algemene Voorwaarden | Privacybeleid | Contacteer Levensstroom | © 2007 - 2017 Levensstroom |